FANDOM

Araluen.png

Mapa Araluenu

Królestwo Araluenu - państwo na wyspie, graniczące z Celtią i Pictą. Aktualnie rządzi w nim król Duncan i stąd pochodzą główni bohaterowie "Zwiadowców" - Will, Horace i inni.

Władza i lennaEdytuj

Araluen podzielony jest na 50 lenn (po wygnaniu Morgaratha lenno Gorlan przestało istnieć, więc właściwie jest ich 49, jednak lenno nadal ma mieszkańców i przypuszczalnie jest zarządzane przez króla). Stolicą jest Zamek Araluen, gdzie rezyduje król i siedzibę ma Korpus Zwiadowców.

Lenna w Araluenie różnią się rangą. Na przykład Redmont to duże lenno z baronem Araldem, który jest jednym z doradców króla Duncana. Za to małe lenno Seacliff leżące na wysepce jest znacząco inne. Każde lenno ma też swoje stołeczne zamki o takiej samej nazwie; Szkoły Rycerskie, DyplomacjiSkrybówUjeżdżania; przewodzące im urzędy; wojowników, zwiadowcę i kuchmistrza.

Baronowie są właścicielami lenn, dostają je od króla w zamian za przysięgę wierności, do obowiązków baronów należy dbanie o sprawy lenna, oraz utrzymywanie odpowiedniej ilości wojska.

Korpus Zwiadowców jest organizacją do zadań specjalnych, która podlega bezpośrednio królowi Araluenu. Zwiadowcy wykonują misje specjalne, są też oczami i uszami króla, do obowiązków zwiadowców prócz zwalczania przestępczości i innych misji, należy monitorowanie lenn i baronów.

Władzę nad królestwem sprawuje król, obecnie jest to król Duncan, początkowo władza królewska była bardzo silna i prawie niczym nie ograniczona, jednak za panowania króla Oswalda, ojca Duncana, wpływy króla znacznie osłabły na korzyść Rady Baronów. Korona jest dziedziczna, z ojca na syna (lub jak w przypadku Duncana na córkę).

Baronowie aralueńscy mają dużą swobodę we swych lennach, są sędziami i panami, pobierają podatki i administrują lenna. Przywileje baronów są dosyć duże, nawet ograniczające władze króla. Co do wymiaru sprawiedliwości istnieje pewna nieścisłość, wydaje się, że najwyższym sędzią jest król, ma on prawo osądzać wszystkich swych poddanych, jednak z drugiej strony nie może postawić przed sądem baronów, i jeśli chce ich osądzać musi to robić razem z innymi baronami, tak zwaną Radą Baronów.

Królowie Araluenu Edytuj

Araluenem rządzi dynastia wywodząca się od króla Herberta. W państwie nie ma zasady, że rządy może objąć jedynie mężczyzna, więc po śmierci Duncana rządy najprawdopodobniej przejmie Cassandra, a następnie jej córka, Madelyn.

  • Herbert
  • Nieznany (nie wiadomo ilu monarchów mogło być w tym czasie, ale najprawdopodobniej jeden)
  • Oswald
  • Duncan

Kultura i nauka Edytuj

Aralueńskie społeczeństwo jest typowym społeczeństwem feudalnym, jednak to nie oznacza że kultura i nauka królestwa poszła w las. Wiedza i nauka jest domeną Szkoły Skrybów, to skrybowie zajmują się księgami, prowadzą rachunki, spisy podatków, najogólniej administrują całe królestwo, oni zajmują się nauką. Ważną role pełnią również wszechstronnie wykształceni ludzie ze Szkoły Dyplomacji, których zadaniem jest utrzymywanie stosunków dyplomatycznych z innymi królestwami.

Armia i wojsko Edytuj

Wojsko królestwa Araluenu składa się z armii należących do baronów (armii feudalnej), którzy mają obowiązek utrzymywać pewną liczbę żołnierzy, których sami szkolą i wyposażają. Typowymi oddziałami są pikinierzy, łucznicy, tarczownicy, poza tym chlubą i największą siłą Araluenu są oddziały ciężkiej konnicy rycerskiej.

W każdym lenie istnieją tak zwane Szkoły Rycerskie, które mają za zadanie szkolić przyszłych rycerzy. Na czele szkół stoją Mistrzowie Szkół Rycerskich.

Elitarnymi oddziałami są zwiadowcy, agenci i zaufani ludzie króla, a także stratedzy i dowódcy.

HistoriaEdytuj

Araluen powstał ok. 500 roku wspólnej ery (ok. 150 lat przed początkiem serii), kiedy król Herbert podzielił państwo na lenna, utworzył Korpus Zwiadowców, oraz zapoczątkował linię królów Aralueńskich, dając tym samym początek królestwu.

Ojcem króla Duncana był Oswald. Był on żywiołowym i sprawiedliwym władcą, ale jako starzec stał się zbyt słaby aby rządzić. Zgodził się na powołanie Rady Królewskiej, w której najważniejszą osobistością został baron Morgarath. Morgarath czuł zagrożenie dla swojej władzy ze strony księcia Duncana, więc podkopał jego opinię u ojca. Baron sprawił, że książę w oczach starego władcy stał się zbyt impulsywny i niedoświadczony. Oswald wysłał syna do odległego lenna (wręcz na wygnanie) na północno-wschodnim skraju Araluenu. W tym czasie, Korpus Zwiadowców stał się właściwie klubem towarzyskim dla młodej szlachty i tylko około tuzina zwiadowców była poprawnie wyszkolonych. Crowley, jako jeden z nielicznych, wszczął bunt razem z Hibernijczykiem Haltem i pomogli księciu Duncanowi zasiąść na tronie.

Pierwsza wojna z Morgarathem i początek rządów króla Duncana Edytuj

Po śmierci króla Oswalda, na tronie w Zameku Araluen zasiadł jego syn 23 letni Duncan. W tym samym czasie przewodniczący dawnej rady królewskiej, baron Gorlanu Morgarath, postanowił zbuntować się przeciwko królowi oraz samemu przejąć tron. W tym celu pozyskał dziwne istoty - wargalów, które miały walczyć za niego. Morgarath zaczekał aż baronowie i lordowie udadzą się na pogrzeb króla i koronację nowego, wtedy ich armie pozostaną bez dowództwa. Wtedy Morgarath zaatakował wojska baronów, które z zaskoczenia zostały rozbite. Tak rozpoczęła się pierwsza wojna z Morgarathem.

Początkowo Morgarath zdobył przewagę i szybko posuwał się w głąb Araluenu, opanowując południowo-wschodnią ćwiartkę królestwa, miażdżąc każdy opór. Młody król Duncan nie miał doświadczenia w takich starciach i wydawało się że przegra, jednak lojalność jego ludzi okazała się większa, co pozwoliło mu zwyciężyć. Grupa młodych baronów, na czele z naczelnym dowódcą armii królewskiej zmarłego króla, lordem Northoltem, utworzyła lojalną konfederację na której Duncan oparł swoją siłę.

Obie armie, królewska i Morgaratha spotkały się w decydującym starciu w bitwie na Wrzosowiskach Hackham, nad rzeką Slipsunder. Początkowo bitwa była bardzo wyrównana, jednak dzięki zwiadowcy Haltowi, który znalazł ukryty bród na rzece, bitwa została wygrana, ponieważ Halt przeprowadził ciężką kawalerię przez bród, a ona rozbiła armię Morgaratha. Baron zrozumiał wtedy, że przegrał to starcie, dlatego razem z niedobitkami swojej armii uciekł w Góry Deszczu i Nocy. To sprawiło że król Duncan nie mógł ruszyć buntownika, gdyż jedna droga w góry prowadziła przez Wąwóz Trzech Kroków, który był obstawiony, dlatego król zdecydował się na wypuszczenie armii do domów i zakończenie wojny, rozprawę z baronem odłożył na później.

15 letnie rządy króla Duncana Edytuj

Po tym kiedy wojna dobiegła końca, 20-letni król mógł rozpocząć spokojne rządy. Pomimo względnego spokoju nie zapomniał on o Morgarathcie. Postanowił poszukać sojuszników do walki z baronem, dlatego zawarł sojusz z sąsiednią Celtią.

15 lat rządów króla Duncana to okres dobrobytu i potęgi królestwa. Młody władca był bardzo silny, miał żelazną wolę i poparcie, dzięki czemu mógł zapanować nad wszystkim. A dzięki szambelanowi Anthonowi ze Spaax, (który był odpowiedzialny za sprawy gospodarcze) królowi udało się doprowadzić królestwo do dobrobytu.

Druga wojna z Morgarathem Edytuj

---

Rozkwit państwa Edytuj

---

Edytuj

Znane lennaEdytuj

Znane zamkiEdytuj

Znane miejscowościEdytuj

Znane rzekiEdytuj

Znane krainy geograficzneEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Pomysł na nazwę Araluen mógł wziąć się z australijskiej miejscowości Araluen. Australia to ojczyzna autora.
  • Araluen jest oparty na średniowiecznej Anglii. Wszystkie pochodzące stąd nazwy i imiona mają typowo angielskie brzmienie. W średniowieczu, Anglia była bardzo silnym i nowoczesnym państwem. Jako jedyna wykształciła formację wyszkolonych łuczników, na których kilkakrotnie opierały się siły inwazyjne angielskich monarchów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki