FANDOM

Arydia - pustynny kraj, ze stolicą w Mararoko. Nazywany końcem świata, gdyż faktycznie dla sobie współczesnych, państwo Arydzkie było najdalej wysuniętym znanym lądem. Dalej statki, nawet te Skandyjskie nie pływały.

Geografia i KlimatEdytuj

Arydia leżała na południu. Graniczyła z Toscano, Morzem Spokojnym i Oceanem Bezmiernym. Był to w większości kraj pustynny, którego znacznie mniejszą część stanowiły pasma wzgórz bogatych w bogactwa naturalne takie jak: ruda żelaza oraz kamienne pustynie. Najwięcej piasku znajdowało się w Martwej równinie.

Kultura i gospodarkaEdytuj

Mieszkańcy Arydii uwielbiali pić kawę. Wydobywali też rudę żelaza, którą handlowali z Toskańczykami. Byli zaciekłymi handlarzami, dla których ogromną obrazą było wziąść od nich towar bez wcześniejszego targowania się. Arydzi wyznawali politeistyczną wiarę, ich religia zabraniała picia Alkoholu.

Polityka i historiaEdytuj

Arydią rządził emiwakir, a pomagali mu wakirowie. Jednym z nich był Selethen w Al Shabah. Od niepaniętnycch czasów kraj toczył wojnę z jednym z sąsiadów Toscano, którą zakończył dopiero podpisany traktat wojenno- handlowy.

Ludy zamieszkujące ArydięEdytuj

CiekawostkiEdytuj