FANDOM

Bayrath - miasto leżące w przewężeniu rzeki Dan.

ZaporaEdytuj

Pod powierzchnią wody widniała ciemna linia. U krańca każdego molo stała zacumowana łódź. Zamiast masztu, pośrodku każdego okrętu wznosił się żuraw. Ciężkie liny biegnące ukośnie od żurawi i niknące pod powierzchnią wody, za pomocą których otwierało się i zamykało zaporę. Doutro - gatmeister  miasta, pobierał opłatę za przepuszczanie okrętów przez zaporę.

CelaEdytuj

Znajdowała się ona w tym samym budynku co biuro gatmeistera - tylko, że pod ziemią. Światło słoneczne wpadało przez małe okienko na wysokości dwóch metrów nad podłogą. Znajdowało się tuż nad ziemią i wychodziło na ciemną ulicę. Podłogę i ściany celi zbudowano z twardego kamienia. W regularnych odstępach umieszczono w ścianie metalowe klamry służące do przykuwania więźniów. Pod ścianami leżały kupki brudnej słomy, zapewne służące za posłania. Miejscami woda przeciekała przez szpary w kamieniach i spływała na podłogę. Powietrze było wilgotne i zatęchłe. Drzwi zrobione z żelaznej kraty, którą tworzyły grube pręty. Widać było przez nie słabo oświetlony korytarz. Zamki były łatwe do otwarcie przez Jespera, kiedy uratował on Czaple uwięzione były w celi. Oficjalnie zabiły kogoś, jednak tak naprawdę Doutro dostał pieniądze od Zavaca, żeby przytrzymał statek w porcie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki