FANDOM

Celtia

Celtia - mały kraj położony na południe od Araluenu, na Półwyspie Celtyckim.

GeografiaEdytuj

Celtia

Typowy krajobraz Celtii

Celtia jest krajem położonym na południowy-zachód od Araluenu, leży na tej samej wyspie. Graniczy od północy z Araluenem, a od wschodu z Górami Deszczu i Nocy, od których dzieli ich Rozpadlina. Celtia jest krajem górzystym, posiada duże zasoby bogactw mineralnych - rudy żelaza i węgla.

Kultura i gospodarkaEdytuj

Celtowie słyną z zamiłowania do górnictwa, posiadają mnóstwo kopalni, których nie opuszczają bez poważnego powodu. Doprowadziło to do tego, że Morgarath zamierzał wykorzystać ich do stworzenia tunelu.

Celtia nigdy nie obfitowała w drewno. Nawet do palenia ognia używano najczęściej węgla lub torfu. Jeśli zaś drewno było dostępne, zużywano je do stemplowania tuneli i galerii w kopalniach.

Polityka i historiaEdytuj

Celtią rządzi król Swyddned. Dawniej Hibernia, Picta i Celtia były rządzone przez jedną Radę Celtycką, składającą się z trzech władców tych krain, stąd wzięło się powiedzenie: "Jeden mąż może być zdrajcą. Dwóch może być w zmowie. Trzem mężom ufajcie szlachetni panowie." Między Araluenem a Celtią od trzydziestu lat panuje pokój.

Celtyckimi wioskami zarządzają riadhadzi, którzy sprawują nad nimi kontrolę.

WojskoEdytuj

Celtia nie posiada dużej armii. Swyddned nie zważając na rady innych nie utrzymuje pod bronią wielu ludzi, przez co wargalowie w czasie II wojny z Morgarathem łatwo zajęły prawie cały kraj.

ReligiaEdytuj

Religia celtycka opiera się głównie na bogach ognia i żelaza.

CiekawostkiEdytuj

  • Celtia jest bazowana na średniowiecznej Walii. Jej nazwa pochodzi od starożytnego plemienia Celtów zamieszkujących wyspy brytyjskie. Imiona jej mieszkańców są dość trudne do wymowy, podobnie jak nazwy własne w języku walijskim. Znaczenie górnictwa dla Celtii zostało jednak wyolbrzymione w Zwiadowcach, gdyż większość Walijczyków stanowili pasterze, mimo że gospodarka tego kraju zawsze polegała i polega na przemyśle wydobywczym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki