FANDOM

Postać
Crowley Meratyn

Pełne imię Crowley Meratyn
Pseudonim Willam Morris
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Araluen
Miejsce zamieszkania Zamek Araluen
Profesja zwiadowca
Broń łuk długi, saksa, nóż do rzucania
Tytuły Mistrz Korpusu Zwiadowców
królewski zwiadowca
Kolor włosów w młodości rudy, później piaskowy
Kolor oczu orzechowy
Kolor cery jasna
Wiek w serii w większości części 40-50 lat, w opowiadaniu z "Zaginionych historii" i "Turnieju w Gorlanie" ok. 20-25 lat
Przyjaciele Halt O'Carrick

Gilan
Will Treaty
Horace Altman
Duncan

Zwierzęta Cropper
Status Martwy

Mistrz Korpusu Zwiadowców Crowley Meratyn - aralueńczyk, Zwiadowca w lennie Hogarth, a później Mistrz Korpusu Zwiadowców. Wielbiciel niesłodzonej kawy. Z dawien dawna najlepszy przyjaciel Halta. Uważa się za geniusza administracji - w rzeczy samej cechuje go duża ilość sprytu. Mistrz podchodów, kwaterujący na zamku Araluen.

Charakterystyka Edytuj

Crowley był miły i przyjazny. Cechowała go dowcipność i poczucie humoru. Potrafił mieć dystans do niedogodności czy trudności. Był mistrzem podchodów, oraz dobrym administratorem, choć on sam osobiście nienawidził papierkowej roboty. Po przeczytaniu "Turnieju w Gorlanie" dowiadujemy się wiele więcej o jego osobie. Crowley był bardzo otwarty na ludzi. Był niesamowicie wygadany i bystry, ale zarazem bardzo skromny i oddany. Ujmował ludzi swoją lojalnością i szczerością. W dodatku Crowley nigdy nie pragnął władzy. To, że mianowano go dowódcą zawdzięcza nie komu innemu jak Haltowi, który zaproponował jego kandydaturę, jednogłośnie popartą przez zwiadowców i z całych sił odrzucaną przez Crowleya. Mimo swoich osobistych niechęci nadawał się na to stanowisko idealnie dzięki darowi wysłuchiwania, empatii i umiejętności zjednywania sobie ludzi. Sam Halt uważał go właściwie za brata.

Co do jego wyglądu, wiemy, że miał rudawe włosy siwiejące już w niejednym miejscu. Oczy miał bystre, koloru jasnobrązowego, a całość jego twarzy była przyjazna.

Historia Edytuj

Trudny początek służby w Korpusie Edytuj

Crowley przez całe swoje życie marzył zawsze o wstąpieniu do Korpusu Zwiadowców, uważał że to najlepsze rozwiązanie aby służyć królestwu i królowi. Crowley przez 5 lat pobierał nauki u zwiadowcy Pritcharda, ten wpoił mu wszystkie użyteczne umiejętności, strzelania z łuku i skradania (należy zauważyć że Crowley był później mistrzem podchodów). Jednak w tym czasie Korpus Zwiadowców zaczął podupadać na jakości i stał się czymś w rodzaju klubu dla młodych paniątek.

Crowley był oczywiście temu przeciwny, jednak w korpusie prawdziwych zwiadowców pozostało stosunkowo niewielu, a i te liczbę starano się zmniejszyć, Merafyn dostał więc przydział w odległym północno zachodnim lennie Hogarth. Trzy lata po zakończeniu nauki mistrz Crowleya, został wygnany pod zarzutem (oczywiście fałszywym) zdrady. Powodem tego wszystkiego było to że stary schorowany król Oswald, już niedomagał i powołał Radę Królewską, która miała zajmować się mniejszymi sprawami. Jednak rada zaczęła przejmować prawdziwą władzę, a jej przewodniczący, baron Morgarath, chciał przejąć władzę królewską. Baron także mierzył w Korpus, którego jakość gwałtownie spadła.

Reforma Korpusu i Pierwsza Wojna z Morgarathem Edytuj

Po Zlocie Zwiadowców na Zamku Araluen, Crowley wracał do swojego lenna przez lenno Gorlan. Po drodze zatrzymuje się w jednej z gospód, gdzie miejscowi żołnierze pijani, naśmiewali się z niego i dręczyli pracownice gospody. Crowley postanowił działać, jednak szybko został pokonany przez trzech żołnierzy, uratował go jednak przybysz z Hibernii, Halt, który zranił jednego żołnierza, a resztę ogłuszył. Pokrótce Halt wyjaśnia Crowleyowi że przybył aby zaciągnąć się do Korpusu, i że również jest uczniem Pritcharda. We dwóch zabierają trzech żołnierzy do Gorlanu, do barona Morgarath, aby ten ich ukarał. Baron zgodził się na to niechętnie, jednak słowa nie dotrzymał. Po opuszczeniu zamku dwaj przyjaciele chcą ruszać w swoje strony, Halt po tym jak dowiedział się wa jakim stanie jest Korpus, nie chce już do niego dołączyć i chce ruszyć do Galli, a Crowley do swojego lenna. Dwaj przyjaciele się żegnają, po chwili na Merafyna napadają pięciu żołnierzy Morgaratha, na szczęście w porę zjawia się Halt który zawrócił po swoje imadło do strzał, które pożyczył Crowleyowii o nim zapomniał. Po pokonaniu przeciwników, Crowley zamierza stawić czoło Morgarathowi, i zreformować Korpus, do tego celu jednak potrzebuje zgody następcy tronu księcia Duncana, stara się również namówić Halta aby ten jednak przystał do zwiadowców i pomógł mu, na co on się w końcu zgadza.

Crowley razem z Haltem wyruszają na północ kraju aby oddzielność księcia Duncana. Po dłuższej podróży w deszczu i zimie podróżni przekraczają rzekę Crowsfoot będącą granicą lenna Gorlan. Poszukując miejsca na odpoczynek, docierają do gospody pod Żółtą Papugą we wsi Woolsey, w lennie Keramon. Tam wysuszają mokre ubrania i mogą się wreszcie porządnie najeść. Ścigają ich jednak ludzie Morgaratha. Podczas obiadu do gospodpody wtargnął jeden z nich szukając "zbuntowanych zwiadowców". Na szczęście z pomocą karczmierza nie rozpoznaje ich. Halt i Crowley dowiadują się gospodarza o dziwnym zachowaniu księcia. Podobno napada on na wioski i rabuje je. W dodatku rozrabia za granicą.

Ruiny Gorlanu Edytuj

---

Płonący Most Edytuj

---

Ziemia Skuta lodem Edytuj

---

Okup za Eraka Edytuj

---

Bitwa o Skandię Edytuj

---

Czarnoksiężnik z Północy Edytuj

----

Oblężenie Macindaw Edytuj

---

Królowie Clonmelu Edytuj

---

Crowley nie chciał pozwolić Haltowi na opuszczenie kraju w poszukiwaniu Willa twierdząc, że teraz priorytetem był Foldar - ukrywający się zausznik Morgaratha. Niezbyt przypadła mu do gustu scena sądu nad Haltem, której był świadkiem. Stworzył unikatowe stroje galowe zwiadowców, z okazji ślubu Halta. Podczas mianowania Willa na zwiadowcę okazał się geniuszem w jeszcze jednej rzeczy - mianowicie w trajkotaniu "i tak dalej, i tak dalej". Zakochał się w lady Pauline, ale wiedząc o miłości łączącej dyplomatkę i ponurego zwiadowcę, nie chciał wchodzić między nią a Halta.

Umiera we śnie trzy lata przed wydarzeniami opisanymi w tomie Królewski Zwiadowca. Jego funkcje przejął Gilan.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki