FANDOM

Postać
Deparnieux

Deparnieux
Pełne imię Deparnieux
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Gallia
Profesja rycerz-zbir
Broń kopia,Miecz
Tytuły Pan na zamku Montsombre
Kolor włosów czarne
Kolor cery jasna
Wiek w serii 30-40 lat
Zwierzęta Czarny koń
Status Martwy

Deparnieux [czyt. Deparnie] to czarny charakter, który występuje w trzecim tomie serii - Ziemia Skuta Lodem. Był galijskim rycerzem i możnowładcą z zamku Montsombre. Na swoich włościach sprawował rządy oparte na strachu i okrucieństwie. Jego rola zasadzała się na tym, by każdego rycerza, który chciał zakwestionować jego władzę lub zdobył większą sławę, wyzwać na pojedynek, zabić, a przez to umocnić swoją pozycję.

Wygląd Edytuj

Był wysoki, miał czarną brodę, włosy i krzaczaste brwi. Ubierał się zawsze na czarno. Nosił herb przedstawiający białego kruka.

Ziemia skuta lodem Edytuj

Podczas podróży Halta i Horace'a przez Gallię, doszła go wieść o powiększającej się sławie młodego rycerza. Urządził zasadzkę w wyniku której pojmał Aralueńczyków i zawiódł ich do swojego zamku. Początkowo zamierzał zabić tylko Horace'a, ale z biegiem czasu zainteresował się małomównym Haltem. Deparnieux nie mógł wiedzieć o istnieniu Korpusu Zwiadowców, dlatego zaciekawił go strój i uzbrojenie Halta. Podejrzewał go o magiczne umiejętności i chciał wytrącić go z równowagi, ciekaw jego reakcji, więc na oczach "Gościa", jak go uparcie nazywał, karał ostro swoje sługi. Po pewnym czasie niewoli u czarnego rycerza, Halt wyzwał go na pojedynek. Deparnieux nie docenił umiejętności niepozornego mężczyzny i zakończył swój żywot w tym starciu. Jego miejsce zajął kapitan straży, Filemon.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki