FANDOM

Postać
Erak Starfollower

Erak.jpg
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Skandia
Miejsce zamieszkania Hallasholm
Profesja wojownik skandyjski, oberjarl
Broń Topór
Tytuły jarl Skandii (tom 1-4)

oberjarl Skandii (tom 4-12)

Wiek w serii ok. 35-40 lat
Przyjaciele Svengal

Will Treaty
Halt O'Carrick
Cassandra
Horace Altman
Thorn
Hal Mikkelson

Erak Starfollower - w pierwszych tomach był skandyjskim jarlem w państwie oberjarla Ragnaka. Posiadał wysoką pozycję w hierarchi skandyjskiego władcy, często ściągał dla niego długi od skandyjskich jarlów. Zasiadał także w Radzie Wojennej w czasie Bitwy o Skandię. Później został wybrany nowym oberjarlem w swojej ojczyźnie. Jego okrętem jest Wilczy Wicher.

Płonący MostEdytuj

Erak był wysłanym przez Ragnaka do Araluenu, aby stanął po stronie Morgaratha w Bitwie na Równinie Uthal

Will i Evanlyn zostali mu przekazani po tym, jak jego ludzie wzięli ich w niewolę. Po bitwie, Erak postanowił wziąć jeńców na statek i odpłynąć do Skandii.

Ziemia Skuta LodemEdytuj

Przez czas podróży odnosił się do nich całkiem przyjaźnie, jednak musiał zachować pozory przed swoimi ludźmi. W czasie pobytu na wyspie Skorghijl nie karał ich za próbę ucieczki. Po dopłynięciu do Hallasholm, stolicy Skandii oddał swych niewolników Borsie, hilfmannowi Ragnaka. Gdy Will uzależnił się od podanego mu w czasie służby narkotyku, Erak, widząc opłakany stan niegdyś przepełnionego determinacją i tryskającego energią Willa, pomógł mu i Evanlyn w ucieczce.

Bitwa o SkandięEdytuj

Niedługo po tym został wysłany na obrzeża Skandii, gdzie natknął się na wybity do nogi posterunek w Wężowym Przesmyku. Tam spotkał Halta, Willa, Evanlyn oraz Horace'a. Z początku myślał, że to Halt wybił posterunek, ale zwiadowca przekazał mu informacje o temudzeińskich zwiadowcach oraz zbliżającym się ataku. Erak mu uwierzył i nawet zaczął współpracować z Haltem. Razem z nim próbował zakraść się do obozu najeźdźców, lecz przez niego zostali wykryci. Wszyscy by stracili życie, gdyby nie Halt. Po tym wszyscy udali się do Hallasholm aby przekonać Ragnaka o konieczności pomocy zwiadowców, powołaniu Rady Wojennej oraz przekazaniu dowództwa taktycznego Haltowi.

W bitwie z Temudżeinami zginął oberjarl Ragnak. Skandyjscy jarlowie wybrali Eraka na nowego władcę. Przez ten cały czas Erak zaprzyjaźnił się z Aralueńczykami, a także bardzo doceniał ich pomoc, dlatego razem z nimi odpłynął do stolicy Araluenu. Tam zawarł pakt z królem Duncanem, na mocy którego 100 aralueńskich łuczników zostało wysłanych do Skandii, aby nauczyć tamtejszych wojowników posługiwania się łukiem. W zamian jarlowie zobowiązywali się zaprzestania grabieżczych napaści na Araluen.

Okup za ErakaEdytuj

W trzy lata po tych wydarzeniach, Erak postanowił wyruszyć na ostatnią łupieżczą wyprawę. Celem było nadmorskie miasto w Arydii. W opustoszałym mieście wpada w pułapkę i zostaje pojmany przez mieszkańców tego pustynnego kraju. Do Skandii zostaje wysłane żądanie okupu. Erak od początku podejrzewał (i słusznie), że za zdradą stoi Toshak, który był żądnym władzy jarlem i poplecznikiem zmarłego Slagora. Wysyła więc Svengala do Araluenu z prośbą o pomoc.

Jako oficjalne przedstawicielstwo króla Duncana wyruszają Halt, Will, Horace, Evanlyn, a także Gilan, a pieniądze zostają wysłane za pośrednictwem Rady Sylezjańskiej. Wakir Selethen, który pojmał Eraka razem z Aralueńczykami wyrusza do Mararoka, gdzie wysłał Eraka. Przyjaciele oberjarla dostają się w niewolę Tualegów, za wyjątkiem Willa, który wcześniej wyruszył na poszukiwania zagubionego Wyrwija. Okazuje się, że to Tualegowie rozbili karawanę z pojmanym Erakiem i zamierzają go stracić. Wszyscy spotykają się w górskim miasteczku, gdzie zostają przetrzymywani. Tuż przed egzekucją zostają uratowani przez Willa przybyłego z pomocą  Bedulinów.

Mimo tego, że skandyjski oberjarl i jego ludzie zaprzyjaźnili się z Selethenem, rząd Arydii nadal żądał okupu za Eraka. Wykupienie Skandianina obeszło się jednak bez dalszych problemów.

Zaginione HistorieEdytuj

Erak był jednym z gości na weselu Cassandry i Horacego.

Seria DrużynaEdytuj

WyrzutkiEdytuj

12 lat przed rozpoczęciem akcji Drużyny, Erak wyruszył na kolejną wyprawę do Iberionu, i zakatował bogate miasto Santa Sebilla, napad udał się skandianie zdobyli wszystkie kosztowności z miasta, jednak grupka Iberionów zaatakowała ich podczas, gdy Erak razem z pozostałymi swoimi ludźmi odnosił skradzione dobra na statek, jego dwaj najlepsi ludzie Mikkel i Thorn osłaniali pozostałych. Jednak w czasie osłaniania tyłów zginą Mikkel, a kiedy załoga wracała do domu rozpętał się sztorm, który zniszczył maszt okrętu, w liny masztowe zaplątała się zaś ręka Thorna, Erak aby nie dopuścić do utopienia Thorna odciął mu rękę.

Po powrocie do Skandii, Thorn musiał odejść z załogi, gdyż jako kaleka nie nadawał się już do wielu rzeczy, szukając pocieszenia w kieliszku Thorn rozpił się i został znanym pijaczyną. Po mimo interwencji Eraka, jego dawny człowiek nadal tkwił w nałogu, dla tego oberjarl odciął go od źródła finansowego.

Dopiero wdowa do Mikkelu, Karina, zdołała przekonać Thorna do zmiany trybu życia, Erak obserwował po za tym syna Mikkela, Hala. Po tym kiedy Thorn wrócił do normalnego stanu

Kiedy Hal wypróbowując swój nowy okręt Czaple, oberjarl kazał przynieść sobie topór kiedy zauważył że chłopak kieruje się prosto na jego okręt, jednak na szczęście Hal nie uderzył w okręt Eraka, dzięki wykonaniu skomplikowanego manewru. Erak pochwalił za to Hala i jego załogę, jednak był bardzo sceptycznie nastawiony do nowego sposobu ożaglowania statku Hala.

W tomie tym pojawia się także przy wybraniu zwycięskiej drużyny, którą okazały się Czaple. Był także bardzo wściekły po tym jak Czaple przez swoje rażące zaniedbania pozwoliły skraść Andomala Zavacowi podczas ich pierwszej służby wartowniczej. Aby odzyskać honor Hal i jego drużyna wypłynęli w pościg za Zavacem.

Najeźdźcy i PościgEdytuj

Erak pojawia się krótko w drugim tomie, kiedy ustala razem ze Svengalem, że Wilczy Wicher musi znaleźć Hala. Pod koniec 3 tomu jako jeden z pierwszych ujrzał Czaplę. Bierze udział w zabawie z okazji szczęśliwego powrotu Hala i jego załogi do Skandii.

Niewolnicy z Socorro i Góra SkorpionaEdytuj

Erak pojawia się na początku 4 tomu. Od gallijskiej delegacji otrzymał gustowną laskę, która ponoć dodaje mu dystynkcji. Laska jak i jego topór została jednak obgryziona przez psa Hala imieniem Kluf. Erak wziął resztki swojej broni i chciał zabić psa, ale kiedy dotarł do portu pies już odpłynął razem z załogą Czapli do Araluenu. Pod koniec 5 tomu wita Czaple w porcie, otrzymuje tam również laskę Shurmela. Ponownie bierze udział w zabawie z okazji powrotu Czapli do Hallasholm. Jego topór zostaje odnowiony przez Hala, gdyż Kluf znów pogryzła stylisko broni Eraka.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego przydomek oznacza Podążającego za Gwiazdami.
  • Ma niebieskie oczy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki