FANDOM

Postać
Ferris O' Carrick

Pełne imię Ferris O' Carrick
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Hibernia, Clonmel
Profesja Król
Tytuły Król Clonmelu
Kolor włosów czarny
Kolor cery jasna
Wiek w serii około 40 - 50
Rodzina Halt O'Carrick (brat)

Lady Pauline (szwagierka)
Caitlyn O'Carrick (siostra)
Sean O'Carrick (siostrzeniec)

Król Ferris O'Carrick - młodszy brat bliźniak Halta O'Carricka i starszy brat Caitlyn O'Carrick, wuj Seana O'Carricka. Po zrzuceniu brata z tronu został królem Clonmelu, jednego z sześciu królestw Hibernii. Był słabym i chciwym władcą a także nieudolnym i niepopularnym, swoją władze opierał na siostrzeńcowi Seanowi który pełnił za niego obowiązki. Został zamordowany przez Genoweńczyków z inicjatywy Tennysona.

Historia Edytuj

Ferris urodził się jako brat bliźniak Halta, jednak urodził się 7 minut pozniej, co sprawiało że to Halt jako starszy będzie kiedyś królem. Miał jeszcze siostrę Caitlyn, która umarła pozostawiając po sobie syna, Seana.

Ferris cierpiał z tego powodu, pragną władzy dla siebie, jego pragnienia podsycały dążenia jego rodziców. Król i królowa Clomnel chcąc jakoś wynagrodzić młodszemu synowi to że nie odziedziczy tronu poświęcali mu mnóstwo uwagi i rozpieszczali. Przez to Ferris wyrósł na chciwego, zarozumiałego i tchórzliwego, znienawidził brata za to że ten zasiądzie na tronie, a przez fosforyzacje rodziców uznał że to jemu należy się tron.

W wieku 16 lat, Ferris podjął pierwszą próbę zamordowania brata zatruwając krewetki, jednak zamach się nie udał i Halt przeżył. Kolejną próbę Ferris podjął 6 miesięcy później, w tedy na przechadzającego się po dziedzińcu Halta o mało nie spadł stos dachówek, w tedy Halt zauważył przyczajoną postać brata. Ferris jednak nie porzucił prób zabicia brata, miał po za tym ułatwioną sprawę, para królewska była zajęta własnymi kłótniami i faforyzowało swego młodszego syna, o całej sprawie dowiedziała się tylko siostra Caitlyna.

Rok później król Clonmelu leżał już na łożu śmierci, Ferris wiedział, że po jego śmierci Halt obejmie tron, był zdeterminowany uśmiercić swego brata dla tego zaprosił go na połów łososi, a kiedy już się wybrali Ferris wypchnął brata za burtę i próbował zabić wiosłem, jednak Halt zdołał ledwie ujść z życiem. Halt był już zmęczony ciągłą walką z bratem, dlatego pewnego dnia poprostu zniknął z Clonmelu, i udał się do Araluen, gdzie został członkiem Korpusu Zwiadowców. Po jego zniknięciu upragnioną koronę objął Ferris.

Ferris okazał się słabym królem, nie posiadał silnego charakteru i umiejętności. Był po za tym słabym administratorem, zarozumiały, chciwy i tchórzliwy. Ferris przez to stał się niepopularny i nieszanowany.

Sean pełnił on funkcję namiestnika, zarządcy dóbr królewskich na dworze Ferrisa. Fałszywy król tak naprawdę nie miał ani prawdziwej władzy nad Clonmelem, ani szacunku poddanych, a o tym pierwszym świadczy fakt, iż Odszczepieńcy pod wodzą Tennysona, przejęliby władzę w królestwie, gdyby nie interwencja Halta, Horace'a i Willa. Ferris jednak nie chciał im pomóc. Zanadto bał się o swoją pozycję. Po chytrym fortelu brata znalazł się w pułapce. Halt podał się za króla i wyzwał Tennysona na Sąd Opatrzności. Niestety Ferris, podczas turnieju został zabity przez Genoweńczyka.

Ferris już podczas turnieju zauważa z satysfakcją, że kiedy otwarcie występuje przeciw Odszczepieńcom, zyskuje poszanowanie ludu. Możliwe więc, że po pokonaniu Tennysona i jego popleczników zmieniłby się na lepsze. Po jego śmierci tron powinien objąć brat, lecz Halt zrzekł się go. Tak więc następcą Ferrisa został Sean, jego siostrzeniec.

Wygląd Edytuj

Ferris jest niezwykle podobny do Halta. Ma czarne włosy i kozią bródkę. Fryzura jest przylizana. Włosy trzyma skórzana opaska jednocześnie będąca koroną Clonmelu. Ferris ma nadwagę.

CiekawostkiEdytuj

  • Ferris jest odmianą irlandzkiego imienia Fergus i oznacza człowieka silnego.
  • W ósmej części dowiadujemy się, że Ferris farbuje włosy.