FANDOM

Gallia

Gallia - kraj na wschód od Araluenu rządzony przez słabego króla Henryka

GeografiaEdytuj

Gallia to duży kraj graniczący z Teutonią i Morzem Białych Sztormów od północy, Iberionem i Morzem Spokojnym od południa. Na zachodzie Gallia ma Morze Wąskie, a na wschodzie znajduje się Alpina i Toscano.

W środku znajduje się Madziaria. Prawdopodobnie to kraina, która posiada swoistą autonomię.

Znane miejscowościEdytuj

PolitykaEdytuj

Król Henryk tak właściwie nie posiada władzy nad krajem. Nad każdym regionem władze sprawuje tutejszy szlachcic, który zwykle wyzyskuje swoich poddanych. Niektórzy rycerze, w poszukiwaniu zarobku i zajęcia, pilnują mostów, czy rozstajów dróg i ściągają zapłatę za ich przejście. Jeśli podróżny nie chce zapłacić, zostaje wyzwany na pojedynek.

KulturaEdytuj

Gallowie mają język trudny do zrozumienia Aralueńczykom, a sami często nie znają Wspólnej Mowy. Uprawiali na swych ziemiach nieznaną roślinę o wysokich, wielkich i szerokich liściach.

Ludzie też są inni. Kiedy widzą sunącego ulicą konnego odsuwają się ze strachem, a nie z rozsądkiem, jak Aralueńczycy. W porównaniu do Araluenu także dziewczęta noszą bardziej skąpe spódniczki.

CiekawostkiEdytuj

  • Gallia jest to metafora średniowiecznej Francji. Ten europejski kraj słynął z największej liczby ciężkozbrojnego rycerstwa i również swego czasu wpadł w anarchię poprzez słabe rządy królewskie i zaborczość możnowładców. Nazwa Gallii wzięła się od nazwy prowincji rzymskiej na terenie współczesnej Francji.
  • Dawniej, Gallia została prawie w całości podbita przez hordy Temudżeinów. Całkowite unicestwienie kraju przerwała nagła śmierć sha'shana Mat'lika.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki