FANDOM

Kalkary - potwory-asasyni. Ich usługi wykupił Morgarath, używając srebra, metalu, od którego kalkary były w pewnym sensie uzależnione. Na początku było trzech osobników. Jeden z nich zginął w bitwie z trzema rycerzami, z których tylko jeden przeżył i to straszliwie okaleczony. Władca Gór Deszczu i Nocy wysłał pozostałe dwie bestie, by zabiły lorda Northolta i lorda Lorriaca, o czym jest mowa w tomie Ruiny Gorlanu. Mścił się w ten sposób za dawniejszą klęskę. Kolejnym celem kalkarów stał się Halt. Zwiadowca wyszedł z tego starcia żywy, choć poważnie ranny. Wcześniej zabił jednego potwora. Udało mu się przeżyć dzięki Willowi, który uśmiercił drugiego.

Kalkary miały ponad 2,5 m wysokości. Bały się ognia, ponieważ ich ciało było porośnięte matowym, gęstym i bardzo twardym futrem, pokrytym woskowatą substancją, czyniącą je podatnymi na ogień. Ręce, przypominające małpie, zakończone pazurami sięgały poniżej kolan. Prócz tego miały krótkie, dobrze umięśnione nogi, dzięki którym poruszały się niezwykle szybko. Kalkary posiadały moc paraliżującego spojrzenia. Nawet dorosły mężczyzna w pełni sił, wystawiony na dłuższy czas mocy spojrzenia potwora, mógł umrzeć na skutek zawału serca. Przykładem tym mógłby być chociażby lord Lorriac.