FANDOM

Postać
Morgarath

Morgarath.jpg
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Araluen
Miejsce zamieszkania Gorlan (dawniej)

Góry Deszczu i Nocy (dawniej)

Profesja rycerz
Broń miecz, wargalowie, kalkary
Tytuły baron Gorlanu i władca Góry Deszczu i Nocy
Kolor włosów blond
Kolor oczu czarne
Kolor cery blada
Wiek w serii 40-50 lat
Przyjaciele brak (udawał przyjaźń z Foldarem)
Status Martwy (zabity przez Horacego)

Morgarath - władca Gór Deszczu i Nocy, dawniej baron lenna Gorlan. Został wygnany za bunt przeciwko królowi Duncanowi. W górach uformował swoją armię, odkrył straszne potwory - wargale, a także mrożące krew w żyłach trzy krwiożercze kalkary. Po pewnym okresie wojska Araluenu i oddziały wargalów spotkały się, jednak Morgarath został pokonany z powodu niespodziewanego ataku konnicy Araluenu, które poprowadził Halt. Stało się to na Wrzosowiskach Hackham.

Był bardzo wysoki, miał pociągłą twarz o silnie zarysowanej szczęce. Nie nosił brody, ani wąsów, a włosy miał długie i proste, koloru blond. Miał bladą cerę i czarne oczy wyglądające jakby były martwe. Lubił się ubierać na czarno. Głos miał głęboki i donośny.

Szesnaście lat po klęsceEdytuj

Morgarath wyjątkowo nienawidził Halta, ponieważ na poprzedniej bitwie, szesnaście lat wcześniej wyśledził i unicestwił jego wojska. Z tej właśnie przyczyny, aby zabić zwiadowcę wysłał dwie z trzech kalkar (trzecia poległa osiem lat temu w nieznanym miejscu). Halt i jego uczeń Will śledzili od pewnego czasu kalkary, a raczej szukali ich tropów. Gdy już je odnaleźli Will udał się do barona Aralda i Sir Rodney'a na pomoc w walce z bestiami. W końcu uczeń zwiadowcy przybył z posiłkami i zabił jedną z dwóch bestii (pierwszą zabił Halt).

Dirk Reacher - jeden z największych sług Morgaratha miał udać się do Araluenu z fałszywym planem bitwy na Równinie Uthal. Zabili go jednak wargalowie, a samych wargalów wytępił Halt oraz Will będący akurat w pobliżu. Halt zaniósł od razu plany do króla. Jednak to był tylko podstep...

Most i tunelEdytuj

Morgarath kazał wargalom porwać niektórych górników z Celtii, żeby wybudować wielki tunel, a zaraz po nim most przez Rozpadlinę. Most miał na celu przeprowadznie posiłków Morgaratha na wojnę, dalej tunel, za ktorym były obozowiska wargalów i czterech Skandian. Will zobaczywszy to postanowił razem z Horace'm i Evanlyn spalić go, tak aby już nie można było go odbudować. Dotarli tam śledząc wargalów, którzy zmierzali z wielką liczbą górników znikających już teraz masowo z Celtii. Mieszkańcy uciekli w głąb kraju na Półwysep. Chociaż most spalił się doszczędnie, to i tak Will i Evenlyn zostali wzięci do niewoli przez Skandian, którzy uciekli połączając się z Morgarathem dopiero na Równinie Uthal. Horace tymczasem pobiegł do króla i zdał mu relację z wyprawy.

Bitwa na Równinie UthalEdytuj

Morgarath przegrał znacząco bitwę. Halt z oddziałem wojsk aralueńskich zaskoczył posiłki ze strony Skandian w Cierniowym Lesie, a potem kazal rycerzom przebrać się w stroje skandyjskie. Morgarath poczuł się pewnie widząc docierające posiłki, jednak przegrał jakościowo i liczebnie i ostatecznie przegrał sromotnie bitwę. Na koniec wyzwał na pojedynek Halta, ten jednak nie zdążył przyjąć wyzwania, bo Horace, uczeń szkoły Rycerskiej wyzwał lekkomyślnie samego Morgaratha. Niespodziewanie wygrał nad nim i zabił wroga.

CiekawostkiEdytuj

  • Morgarath posiadał władzę telepatyczną nad wargalami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki