FANDOM

Picta.png

Picta [czyt. pikta] to kraj zamieszkiwany przez Skottów. Znajduje się on na północ od Araluenu.

GeografiaEdytuj

Od Araluenu Pictę oddziela górskie pasmo, przez które można się przedostać przez wiele wąwozów - do nich należy między innymi Wąwóz Kruka. Sama kraina Skottów otoczona przez Morze Wąskie na wschodzie, Ocean Bezmierny od zachodu i Ocean Zachodni od północy.

Na północno-wschodniej części kraju swoje źródła ma rzeka wijąca się meandrami Craiskill. Na zachodzie znajdował się Przylądek Linkeith.

Gospodarka i klimatEdytuj

Jedynie w południowej części Picty chłodny klimat tej krainy pozwalał na hodowlę owiec, dlatego na północy częściej hodowano bydło. Mimo częstych drobnych najazdów na Araluen, Skottowie często wymieniają się z sąsiadami, zdobywając owczą wełnę i trunki w zamian za skórę i rogi.

Na polach w Pikcie uprawiane są jarmuże i kapusta.

Wojsko, historia i politykaEdytuj

Picta jest rządzona przez klany MacFrewin, MacKentick i MacHaddish, których najważniejszy jest klan MacFrewin dowodzony przez Caleba. Każdy z klanów posiada swoje zawołanie i specjalny krój kraty, z której są szyte kilty i pledy.

Dawniej Picta, razem z Celtią i Hibernią należała do Rady Celtyckiej. Sojusz, skierowany przeciwko Araluenie, wkrótce się rozpadł. Mimo to, nadal Picta i Araluen są w stanie oficjalnej wojny, jednak działania zbrojne ograniczają się do napaści rabunkowych na przygraniczne forty i gospodarstwa.

Wojownicy skottyjscy do bitwy malowali twarze w błękitne wzory mówiące o pozycji w armii. Często zabierali ze sobą dudziarzy, którzy swą muzyką podnosili morale wśród szeregów. Nieliczni Skottowie walczyli wielkimi i szerokimi mieczami, a także pałkami nabijanymi kolcami. Większość używała także małych, wzmacnianych żelazem tarcz.

KulturaEdytuj

Narodowym strojem Skottów, noszonym przez mężczyzn, jest kilt, czyli spódnica w kratę, do której często zakładano pończochy i pled zastępujący płaszcze. Skottowie wynaleźli także instrument zwany dudami, wydający charakterystyczne, jęczące dźwięki.

Specjałem skottyjskiej kuchni jest natomiast higgis, czyli owcza wątroba, serce i płuca wymieszane z cebulą, mąką owsianą, tłuszczem i przyprawami, zaszytych i duszonych w owczym żołądku.

Całość kultury tworzonej przez Skottów, mimo że nie rozumiana przez Aralueńczyków, przenika przez granice na północne terytoria Araluenu.

Wierzą w szereg demonów i bóstw, z których najstraszniejszy jest Serthrek'nish, którego ofiary błąkają się przez wieczność i nigdy nie dojdą do zaświatów. Odprawiają Święto Zmarłych, w którym wspominają swoich przodków. Wierzą, że do zaświatów trzeba dojść po długiej wędrówce przez góry.

CiekawostkiEdytuj

  • Picta jest bazowana na średniowiecznej Szkocji. Dudy, kilt i higgis to typowe elementy kultury szkockiej, zwykle wyśmiewanej przez obcokrajowców. Dawniej, Szkocja walczyła z Anglią, zwykle o niezależność od silniejszego sąsiada z południa. Nazwa Picty wzięła się od starożytnego plemienia Piktów zamieszkującego tereny na północ od Wału Hadriana. Praktykowali malowanie twarzy na niebiesko, podobnie jak ich następcy - Szkoci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki