FANDOM

Postać
Ragnak

Pełne imię Ragnak
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Skandia
Miejsce zamieszkania Wielka Sala, Hallasholm
Profesja wojownik skandyjski
Tytuły oberjarl Skandii
Wiek w serii ok. 50 lat
Rodzina Gronel (syn)
Status Martwy

Ragnak — były oberjarl Skandii.

Ziemia skuta lodem Edytuj

Ragnak rządził Skandią od wielu lat. Kiedyś był wielkim wojownikiem, jednak jak twierdził Erak z wiekiem zaczął bardziej interesować się pieniędzmi niż wojaczką, w czym popierał go Borsa, jego Hilfmann. Ragnak był także dobrym negocjatorem - wymógł na Morgarathcie, aby ten zapłacił z góry za udział skandyjskich wojowników w jego kampanii mającej na celu objęcie rządów w Araluenie. Była to jednak nieudana wyprawa. Oddział aralueńskich łuczników pod wodzą Halta zaskoczył Skandian pod Cierniowym Lasem i powystrzelał wszystkich. Wśród zabitych był Gronel, syn Ragnaka. Oberjarl dowiedziawszy się o śmierci syna w przypływie gniewu  złożył ślubowanie Vallom, w której obiecał swoim bogom krwawą zemstę na rodzie Duncana.

Bitwa o Skandię Edytuj

Ragnak dbał bardzo o interesy swojego skarbca i ciągle wysyłał gdzieś Eraka, aby ten ściągał słowem i siłą należne podatki. Dodatkowo jako oberjarlowi, przysługiwało mu jedna czwarta łupów z wszystkich skandyjskich wypraw. Pewnego razu Ragnak wysłał Eraka do Ostkrag, gdzie zadłużony był jak zwykle jarl Sten Żelazna Ręka.

Ragnak był rozsądnym władcą, zawsze słynął z umiejętnego ocenienia wartości drugiego człowieka.

Wygląd Edytuj

Potężnie umięśniony, zwalisty Skandianin. Gęstą brodę miał rozdzieloną na dwoje. Ze względu na wiek, jego włosy były barwy popiołu. Znakiem szczególnym Ragnaka była szeroka blizna ciągnąca się od lewego oka do podbródka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki