FANDOM

Postać

Pełne imię Seley el'then, Selethen
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Arydia
Miejsce zamieszkania Al Shabah, Arydia
Profesja Wakir
Broń Szabla
Tytuły Wakir Miasta Al Shabah
Kolor włosów czarny
Kolor oczu ciemne czarne lub brązowe
Kolor cery śniady
Wiek w serii 30-40 lat
Przyjaciele Duncan

Cassandra
Gilan
Halt
Will
Alyss

Wakir Seley el'then w uproszczeniu Selethenarydzki Wakir z miasta Al Shabah, lojalny wasal emiwakira Arydii, któremu wspomniany bardzo czesto powierza różne zadania np wygonienie Tualegów pod wodzą Iqbala z miasta Tabork. Znany z tego, że niestrudzenie ściga Tualegów za rozboje i chce ich wszystkich umieścić w więzieniu, przez co nie pałają oni do niego sympatią.

Wygląd i Charakter Edytuj

- Co to za człowiek, ten cały Selethen? Spytała Lydia Gilana. Niewiele wiedziała o mieszkańcach Morza Spokojnego i żywiła do nich liczne uprzedzenia. Gilan odpowiedział po chwili:

- Dzielny, lojalny i uczciwy. Absolutnie wart zaufania. To również doskonały przywódca i wojownik. Prawdę mówiąc trudno wymarzyć sobie lepszego wspólnika.

— Gilan o Seley el'thenie Góra Skorpiona

Selethen jest typowym arydą, wysoki i smukły, doskonały wojownik, który nie nosi przy sobie szabli tylko dla ozdoby. W jego twarzy wyraźnie odznacza się wydatny chaczykowaty nos, który za względu na swój kształt, przypominający dziób drapieżnego ptaka, stał się inspiracją dla Kikorich, którzy nadali Seley El' thenowi przydomek "Taka" czyli Jastrząb. Z natury człowiek bardzo szlachetny i odważny, świetnie kryjący swoje emocje pod maską całkowitego spokoju. Nie ufa na początku ludziom i nim obdarzy kogoś swoją przyjaźnią musi najpierw tę osobę dobrze poznać oraz poddać ją szeregowi różnych testów, które sprawdzają jej szczerość. Jako jeden z nielicznych a być może jedyny z Arydzkich Wakirów, nie ulega przekupstwu i trawiącej jego kraj od środka korupcji. Ma świetne relacje ze swoimi żołnierzami i osobami, którymi się otacza czemu dowodzi na fakt, że np: nie musi na nikogo krzyczeć, by egzekwować swoją władzę. Jako wódz traktuje podkomendnych z szacunkiem i to samo uzyskuje od nich w zamian, jego żołnierze i nie tylko są w stanie oddać za niego życie i w pierwszej kolejności martwią się nie sobą, lecz tym czy ich władcy nic nie dolega. Jest to jeden z tych wodzów, za których z dumą oddaje się życie.

Umiejętności Edytuj

Selethen dysponuje sporymi zdolnościami administracyjnymi i przywódczymi, jako wakir ma doświadczenie zarówno w papierkowej robocie jak również w faktyczny sprawach administracyjno - organizacyjnych, ma również doświadczenie wojskowe, jest dobrym dowódcom i strategiem, za którego ludzie z dumą oddawają życie.

Jest również wojownikiem, potrafi dobrze walczyć szablą.

Historia Edytuj

Okup za Eraka Edytuj

Zawiadomiony zawczasu przez człowieka podsuniętego przez Toshaka, pojmał Eraka, gdy ten wraz z załogą chciał obrabować miasto. Na wieść o zbliżającym się okręcie Svengala, wysłał oberjarla do Mararoka, obawiając się, że jego zastępca chce odbić go siłą. Podczas podróży do wspomnianego miasta, został wraz ze Svengalem i jego przyjaciółmi, Aralueńczykami, uwięziony przez Tualegów, plemię koczowniczych bandytów. Zaprzyjaźnił się z towarzyszami niedoli. Na zakończenie całej sprawy okupu za Eraka, dostał 20 tys. srebrnych rojali, w podzięce za pomoc, jako że to w rękach Yusala znajdował się oberjarl, kiedy Aralueńczycy go znaleźli, a nie w rękach Selethena.

Cesarz Nihon - Ja Edytuj

Seley el'then pojawia się już na początku książki, gdy jako przedstawiciel Emrikira, negocjuje warunki traktatu pokojowo- handlowego między swoim krajem a Toscano, z którym już od wielu lat toczą się liczne wojny. w tym zadaniu pomaga mu Will, Halt oraz Allys z Aralueńskiego dworu, która służy w tej sprawie jako rozjemca licznych kłótni, toczących się między stronami konfliktu. Pomiędzy kolejnymi godzinami obrad, Selethen wraz z Willem i Haltem bierze udział w pokazie Toscańskich wojsk, które robią na nim wrażenie, chociaż jest do niech sceptycznie nastawiony. Następnie spotyka się z przyjaciółmi w komnacie Alyss, by tam na spokonie zniemi porozmawiać, to spotkanie przerywa niespodziewana wizyta Księżniczki Cassandry, która oznajmia że z Horacem coś się musiało stać. Wraz z Aralueńczykami rusza na ratunek przyjacielowi i w dalekim Nihon-ja pomaga zdetronizowanemu Cesarzowi odzyskać władzę. bierze udział w Bitwie pod Ran- Koshi, w której uzyskuje przywództwo nad jednym z Goju, nazwanym od jego Nihońskiego pseudonimu "Goju Taka" co w przełożeniu na nasz język oznacza "Goju Jastrzębia". Podczas toczonych w fabule książki potyczek i bitwy po raz kolejny daje się nam poznać jako świetny wojownik, strateg oraz niezwykle lojalny przyjaciel, który nie boi się poświęcić życia w obronie swoich sprzymierzeńców i ludzi, którymi dowodzi.

Zaginione Historie Edytuj

Jest jednym z gości na weselu Cassandry i Horaca. Przybył jako jeden z pierwszych i podczas uroczystości złożył młodym małżonką życzenia w imieniu swoim i Emrikira. Prócz tego nie brał czynnego udziału w Akcji.

Góra Skorpiona Edytuj

Seley el'then odkrył spisek, zawarty pomiędzy Iqbalem łaknącym zemsty bratem Yusala a tajemniczym bractwem zwanym sektą skorpiona, którego celem stała się księżniczka Cassandra. Bractwo to słynie ze swojej skuteczności w zabójstwach więc nie zwlekając Wakir powiadomił o niebezpieczeństwie ojca Księżniczki Duncana. Ten dla rozeznania w sprawie, natychmiast wysłał do Arydji Gilana wraz z rezydującą w tym czasie, przy brzegach Araluenu załogą Wilczego Okrętu pod nazwą Czapla i przewodnictwem Hala. Młody Skandyjsci Skirl niemal od razu wyrusza w drogę, niedaleko miasta Al Shabah natrafia na wysłaną przez Seley el'thena eskortę w postaci załogi statku o nazwie Gerbil, która ma bezpiecznie przeprowadzić Skandian i Aralueńczyka przez zatłoczony port w Al Shabah. Po dopłynięciu do miasta Selethen osobiście wita przybyszów, w swoich włościach i proponuje im gościnę w przy portowej gospodzie oraz umawia godzinę ich następnego spotkania.