FANDOM

Postać
Selethen

Pełne imię Seley el'then
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Arydia
Miejsce zamieszkania Al Shabah, Arydia
Profesja Wakir
Broń Szabla
Tytuły Wakir
Kolor włosów Nieznany (najpewniej ciemny)
Kolor oczu Nieznany
Kolor cery Ciemny
Wiek w serii 30-40 lat
Przyjaciele Duncan

Cassandra
Gilan
Halt

Wakir Seley el'then, uproszczając Selethenwakir arydzki z miasta Al Shabah, lojalny wasal emiwakira Arydii.

Wygląd i Charakter Edytuj

Selethen jest typowym arydiem, wysoki i smukły, doskonały wojownik. Z natury człowiek bardzo szlachetny i odważny oraz ma nos w kształcie dzioba drapierznego ptaka, dlatego kikori nazwali go Taka czyli jastrząb.

Umiejętności Edytuj

Selethen dysponuje sporymi zdolnościami administracyjnymi i przywódczymi, jako wakir ma doświadczenie zarówno w papierkowej robocie jak również w faktyczny sprawach administracyjno - organizacyjnymi, ma również doświadczenie wojskowe, jest dobrym dowódcom i strategiem.

Jest również wojownikiem, potrafi dobrze walczyć szablą.

Historia Edytuj

Okup za Eraka Edytuj

---

Cesarz Nihon - Ja Edytuj

---

Zaginione Historie Edytuj

---

Góra Skorpiona Edytuj

---

Zawiadomiony zawczasu przez człowieka podsuniętego przez Toshaka, pojmał Eraka, gdy ten wraz z załogą chciał obrabować miasto. Na wieść o zbliżającym się okręcie Svengala, wysłał oberjarla do Mararoka, obawiając się, że jego zastępca chce odbić go siłą. Podczas podróży do wspomnianego miasta, został wraz ze Svengalem i jego przyjaciółmi, Aralueńczykami, uwięziony przez Tualegów, plemię koczowniczych bandytów. Zaprzyjaźnił się z towarzyszami niedoli. Na zakończenie całej sprawy okupu za Eraka, dostał 20 tys. srebrnych rojali, w podzięce za pomoc, jako że to w rękach Yusala znajdował się oberjarl, kiedy Aralueńczycy go znaleźli, a nie w rękach Selethena.

Selethen wystąpi także w tomie Cesarz Nihon-Ja. Najpierw pomógł Cassandrze załatwić królewską sprawę w Toscano (był jej przewodnikiem). Później wyruszył na wyprawę do dalekiego Nihon-Ja w celu dołączenia do Horacego. Widział bitwę pod Ran-koshi, ale nie odegrał w niej większej roli.