FANDOM

Skandia.png

Skandia - państwo morskich wilków ze stolicą w Hallasholm.

GeografiaEdytuj

Skandia.jpg

Typowy krajobraz skandyjski

Wschodnią granicę Skandii wyznaczają góry, za którymi rozciągają się Stepy Wschodu. Od południa państwo oblewa Morze Białych Sztormów. Na południowym zachodzie graniczy z Teutonią. Na zachodzie Skandii, za cieśniną, znajduje się wyspa Sonderland, która jednak nie wlicza się w terytoria państwa. Do Skandii należy jednak mała wyspa Skorghijl leżąca na Morzu Białych Sztormów. Na niej Skandianie zwykle przeczekują największe sztormy płynąc ku stolicy, lub wracając z niej.

HierarchiaEdytuj

Władza w Skandii jest zorganizowana w sposób prosty, dzięki czemu kraj bardzo dobrze funkcjonuje.

  • Oberjarl - wybierany dożywotnio przywódca Skandii.
  • Hilfmann - doradca oberjarla zarządzający gospodarką kraju.
  • Jarl - dowódca wojskowy odpowiadający przed oberjarlem.
  • Skirl - kapitan statku będący podkomendnym jarla.

WojskoEdytuj

Większość armii walczy bojowymi toporami i zakrywa się okrągłą tarczą. W trakcie bitwy często ogarnia ich bojowy szał, dzięki czemu walczący Skandianie są śmiertelnie niebezpieczni. Sama walka jest uznawana przez mieszkańców tego kraju za narodową tradycję, a wyprawy łupieżcze - za źródło dochodów. Walczą zawsze pieszo, bowiem nie przepadali za jazdą konną. Są też świetnymi żeglarzami, a ich flota budzi postrach we wszystkich państwach na kontynencie. 

Nie posiadali też łuczników do momentu, kiedy Araluenu na mocy traktatu ze Skandią wysłał im setkę doborowych strzelców mających nauczyć Skandian posługiwania się łukiem. Kiedy tamci wyszkolą Skandianów w strzelaniu z łuku mieli wrócić do kraju. 

Znani SkandianieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki