FANDOM

Postać
Slagor

Pełne imię Slagor
Płeć Mężczyzna
Kraj pochodzenia Skandia
Miejsce zamieszkania Hallasholm
Profesja wojownik skandyjski
Broń Topór
Tytuły skirl Wilczego kła
Wiek w serii ok. 30-40

Slagor - obleśny, chciwy i podstępny skandyjski skirl Wilczego Kła.

Ziemia skuta lodemEdytuj

Niepochamowana chciwość sprawiła, że opuścił Hallasholm w poszukiwaniu łupów chociaż wiedział, że z powodu letnich sztormów pora nie jest odpowiednia. Will i Evanlyn poznali go na wysepce Skorghijl. Popadał w konflikty z Erakiem, który oskarżał go o bezmyślną  podróż, podczas której zginęło dwóch ludzi z załogi. Chcąc nie chcąc jednak musiał udzielić załodze Slagora części swoich zapasów. Załoga Slagora składała się z nieciekawych obsiewów i drobnych złoczyńców - żaden porządny Skandianin nie zaciągnął by się na okręt Slagora. Slagor pod wpływem alkoholu stawał się jeszcze okropniejszy. Zrobił awanturę, kiedy potrącił Evanlyn i poparzyła go zupą. Twierdził, że Erak zbyt łagodnie traktuje swoich niewolników. Potem oświadczył, że jedną ręką pokona Willa. Erak kazał Svengalowi przytaszczył beczułkę i wyciąć oczy na kształt twarzy Slagora. Młody zwiadowca rzucił nożem dokładnie w środek beczułki, pomiędzy oczy i przestaszył skirla Wilczego Kła. Slagor wkrótce wypłynął z Skorghilj.

Bitwa o SkandięEdytuj

Evanlyn chodząc po Hallasholm zauważyła podejrzanie zachowującego się Slagora i ruszyła za nim. Miała dziwne przeczucie, że skirl coś czuje i wkradła się na Wilczego Kła. I odkryła spisek - Slagor udał się na rozmowy z Haz'kamem, dowódcą wojsk temudżeińskich. Ustalił, że weźmie na pokład 150 Temudżeinów i zawiezie do stolicy, a oni ją podbiją z zaskoczenia. Plan się nie udał, Skandianie wysłali statki i absolutnie zmylili Temudżeinów - przewieźli je przez bystrze, a potem wysadzili owładniętych mdłościami morskimi na wyspie Fallkork i odpłynęli. Slagor został skazany na śmierć za zdradę.

Okup za Eraka Edytuj

Slagor nie występuje występuje w tej części, ale jest wspominany. Okazuje się że nie został skazany na śmierć przez Eraka, gdyż mogło by to posłużyć opozycji w Skandi mogła by wykorzystać to jako "męczeńską śmierć". Okazuje się że dawni zwolennicy Slagora stanowią obecnie coś na kształt opozycji w Skandi. Są oni nieliczni i nie mają siły przebicia. Przywódcą opozycji był Toshak.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki