FANDOM

Toscano

Toscano [czyt. toskejno] - odległe od Araluenu państwo na wschodzie, położone na północno-zachodnim wybrzeżu Morza Spokojnego. Graniczy z Gallią, Arydią, Aslavą i Alpiną. Ma dostęp do Morza Rostowskiego.

Polityka i historiaEdytuj

Toscano jest rządzone przez Senat i od niepamiętnych czasów toczyło wojnę z Arydią. Konflikty te toczyły się na tle ekonomicznym - Toscano pragnęło zdobyć arydzką kawę (zwaną kafay) oraz żelazo i czerwone złoto, aby zfinansować i wyposażyć liczne toskańskie wojsko. Arydia natomiast chciała zdobyć wyśmienitą toskańską oliwę z oliwek, delikatny len i bawełnę oraz zwierzęta hodowlane, takie jak owce i kozy, będące sztukami rozpłodowymi. Dlatego w końcu zdecydowano przeprowadzić rokowania dotyczące wojskowego i handlowego paktu. Przedstawicielem Arydii był Selethen.

Na wodach Morza Spokojnego grasowali piraci ze Skandii, ale gdy do władzy doszedł oberjarl Erak, ten wolał wynajmować statki innym krajom. Jako że Toscano nie posiadało liczącej się floty, to często korzystało z propozycji Skandian.

WojskoEdytuj

Toskańskie wojsko było prosto, ale dobrze wyposażone i szczegółowo podzielone. Legioniści byli trenowani tak, aby automatycznie odpowiadać na komendy dowódcy, co przyśpiesza ich trening. Walka wręcz ogranicza się do kłucia małymi mieczami zza ogromnych tarcz. Jedna czwarta żołnierzy z centurii (jednego oddziału wraz z generałem) posiada zamiast mieczy łuki, a wszyscy pozostali żołnierze - włócznie do rzucania. Znanym dowócą wojskowym jest generał Sapristi.

GenovesaEdytuj

Genovesa to jedno z miast w Toscano. W większości, Genoweńczycy są zawodowymi, najemnymi zabójcami, posługującymi się kuszami i zatrutymi strzałami. Znani Genoweńczycy to Serafino, Morodini, Luciano, Marisi i Bacari - wszyscy ci byli zabójcami.

CiekawostkiEdytuj

  • Toscano to państwo stylizowane na Starożytny Rzym i średniowieczne Włochy. W tym czasie, Italia była podzielona na wiele samodzielnych republik miejskich i księstw. Nazwa "Toscana" oznacza po włosku Toskanię, czyli jedną z głównych krain historycznych we Włoszech ze stolicą we Florencji. Sam język toskański, występujący w książce, to po prostu włoski. Do Starożytnego Rzymu nawiązuje ekspansja państwa, rządy Senatu i organizacja wojska.
  • Genovesa jest nawiązaniem do Genui, skąd pochodziła słynna najemna formacja Geueńskich Kuszników. Kusznicy z Genui walczyli w średniowieczu w wielu bitwach, nie tylko we Włoszech.
  • Mieszkańcy Toscano słynęli z "przerośniętej miłości własnej" przerastającej ich poczucie humoru. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki