FANDOM

311984 zwl-bitwa-na-wrzosowiskach 589

Wargalowie - bezrozumne istoty podległe Morgarathowi. Nie znały strachu, dlatego nigdy nie uciekały. Ich naturalnym miejscem występowania były Góry Deszczu i Nocy. Unikały kontaktów z ludźmi, żyjąc i mnożąc się tam. Były nieznane dla mieszkańców Araluenu. Miały bardzo mały iloraz inteligencji, dlatego łatwo nimi manipulować. Nie posiadały własnego języka, używały pojedynczych pomruków, które nie przypominały żadnego słowa. Porozumiewały się za pomocą prostych myśli. Były bezlitośne i całkowicie posłuszne rozkazom. Od czasu bitwy na wrzosowiskach Hackham bały się koni.

Wygląd i możliwości fizyczneEdytuj

Wyglądem przypominali skrzyżowanie niedźwiedźia z małpą. Wargalowie byli porośnięci ciemnym futrem, posiadali czerwone oczy, mieli okropne pyski, a jednak utrzymywali się w pozycji pionowej. Nie nosili żadnego okrycia. Mimo zwalistej postury rasa ta mogła bardzo szybko biegać, ponadto istoty te cechowały się niezwykłą wytrwałością. Walczyły mieczami bądź toporami. Nie umiały się obronić przed konnicą, dlatego w starciu z nimi padały jak muchy.

Przeszłość Edytuj

Król Prescot Zdobywca potrafił zapanować nad wargalami i uczynił z nich swych niewolników. Stworzył z nich niepokonaną armię i odnosił zwycięstwo za zwycięstwem. Pewnego dnia rozpił się i alkohol osłabił jego umysł, sygnały mentalne stały się niejasne i niespójne. Wargalowie zbuntowali się, zabili przywódców i zdezerterowali. Skryli się w Górach Deszczu i Nocy.

CiekawostkiEdytuj

  • Jedyną osobą, która zmusiła wargali do ucieczki, był ojciec Will'a - Daniel.
  • Bez kontrolującego je umysłu nie potrafili współpracować.
  • Podczas marszu śpiewali swoje budzące strach pieśni.
  • Boją się panicznie koni, dlatego w starciu z nimi konnica jest najlepszym wyborem.