FANDOM

Wyrwij

Wyrwij - koń maści siwej należący do Willa Treaty i wychowany przez Starego Boba. Wyrwij był mały, beczułkowaty i włochaty, podobnie jak pozostałe konie zwiadowców.

W wieku piętnastu lat Will dostał Wyrwija od Halta. Chłopak bardzo zżył się z koniem. Will i Wyrwij dosłownie rozumieli się bez słów.

Ruiny GorlanuEdytuj

Jako przyszły zwiadowca, Will musiał otrzymać swego wierzchowca. Halt zaprowadził chłopaka do Starego Boba. Gdy Will zobaczył niskiego, kudłatego konika, był nieco rozczarowany, ale Bob uświadomił mu, że Wyrwij jest szybszy i wytrzymalszy niż piękne rumaki na zamku. Wkrótce okazało się, że to prawda - Wyrwij potrafił biegać bardzo szybko, był posłuszny, wierny i mądry. Szybko zaprzyjaźnił się z chłopakiem, starał się go bronić, gdy był w niebezpieczeństwie.

Płonący MostEdytuj

Will jedzie na Wyrwiju do Celtii razem z Gilanem i Horace'm. Gilan w drodze do króla Duncana bierze Wyrwija, aby jechać szybciej. 

Bitwa o Skandię Edytuj

Wyrwij podróżuje z Horacym i Haltem w poszukiwaniu Willa. Gdy wyczuwa ślady swojego pana zaczyna wariować i rżeć na cały las. Po odnalezieniu Willa Wyrwij bez przerwy chodzi obok niego nie oddalał się na metr lub dwa

Okup za ErakaEdytuj

Podczas podróży przez pustynię do Mararoko, stolicy Arydii, Wyrwij zgubił się przez burzę piaskową. Will ruszył mu na pomoc, był bardzo zdenerwowany i mało brakowało, a by tę wyprawę przypłacił życiem. Kiedy nieprzytomny leżał na piasku znalazł go Omar i zabrał do swojej wioski koczowniczych Bedulinów. Tam niespodziewanie okazało się, że Wyrwija znalazł plątającego się bez celu na pustyni chłopak o imieniu Hassan. Nie chciał on oddać konia, więc Will wiedząc, że to plemię uwielbia zakłady zaproponował wyścig. Will miał jechać na Wyrwiju, a Hassan na najszybszym koniu w plemieniu. Will wygrał i zabrał Wyrwija. 

Zaginione HistorieEdytuj

Po około dziesięciu latach wiernej służby Wyrwij został pogryziony przez wilka. Odratowano jego życie, ale ponieważ zaczął kuleć i starzeć się odszedł na emeryturę i przybrał nowe imię - Bellerofont. Will dostał nowego konia, który został nazwany na cześć starego - Wyrwij. Chłopak przyznawał, że nowy koń jest bardzo podobny do starego, a ma ten młodzieńczy zapał. 

CiekawostkiEdytuj

  • Jak dowiadujemy się z książki "Ruiny Gorlanu"- zanim dosiadł Wyrwija pierwszy raz, jego właściciel musiał go zapytać: Czy można?
  • Bellerofont po Aureliańsku oznacza ,,boi dudek", natomiast według mitologii greckiej Bellerofont był tym, który dosiadł Pegaza - latającego konia.
  • Wyrwij mógł rozmawiać z Willem i innymi ludźmi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki